^^^^Şems'ten inciler^^^^kul olmak var..var olmak için yok olmak var.. 2


Bu gönül işidir, kafa işi değil.


-Akıl, kişilerin bağıdır, aşk bu bağları çözer

Akıl der ki, taşkınlık etme!

Aşk da teklifsiz davran, der!


-Şaşarım seven insan nasıl uyur?

Âşıka her türlü uyku haramdır.


-Bırakmıyorum ki, gönülde düşünce olasın,

İstemiyorum ki, gözlerde değersiz kalasın;


Seni canımda saklıyorum; gözümde gönlümde değil

Tâ ki son nefesime kadar bana yâr olasın!


-Yüreğim aşk ateşinden kebap olmuştur.

Çehremin rengi ciğer kanındandır.


Dostun dudağının suyu şarabımdır.

Artık beni kınamayın; bana akıl öğretmenin ne yeri var?


-Dikkat et ki, onun vuslatı herkesin eline geçmez

Şeriat kadehinden sarhoşlara süt vermezler.


Orada dünya heveslerinden geçmiş erenler dem çeker

Kendine tapanlara tek bir yudum bile vermezler.


-Mademki nefsini bilmekte herkes gafil,

Ne olurdu bilseydim kimlerdir cahil!

Yorumlar