^^^^Şems'ten inciler^^^^kul olmak var..var olmak için yok olmak var..1


Ey can bana bir görün bitmeden son nefesim,

İşimi çabuk bitir, artık kesilsin sesim!


-Gelip geçici güzelliklere erenlerin gönül bağlaması imkânsızdır


Dürüstlük bir şehirdir, ben de o şehrin sultanıyım,

Onda kendim yaşayayım, kendim öleyim, kendim korunayım


Ben, sevgilim; sevgilim de ben olmuşuz

İkimiz bir beden içine girmiş iki ruh olmuşuz.


-Ruhlarımız, bedenlerimizden ürkmektedir

-Ey can bugün bütün umudum sensin!


Başka sevgililer de var, ama asıl gönlümü yakan sensin!

Cihan halkı Nevruz bayramı ile sevinç içinde,

Bugün benim bayramım da, Nevruzum da sensin


-Üstadın aşktır senin, oraya erişince

O sana hal diliyle anlatır ince, ince.


-Ben hep senin köyünde kemik topluyorum ki,

Oraya hiç bir köpek ayak basmasın diye.


-Âlim ile cahil arasındaki ayrıcalık, ancak şu kadardır:

Birinin dizginini çekersin, öteki başıboş ve yularsızdır.

Yorumlar