Gördüm ki;

Gördüm ki; Hakim, amma hükmünde adil değil.
Gördüm ki; Âlim, amma ilmiyle âmil değil. ...
Gördüm ki; Mürşid amma kâmil değil.
Gördüm ki; Zengin, amma cömert değil.
Gördüm ki; Fakir, amma sabırlı değil.
Gördüm ki; Dergah kapısında daim, amma derviş değil.
Gördüm ki;Zikir dilde, amma kalpte değil.
Gördüm ki; Duâ için açılmış eller, amma ihlâslı değil.
Gördüm ki; BEN diyor, amma Sen'den haberdar değil.
Gördüm ki; Cennete talip, amma cehennem yolundan kurtulmaya niyetli değil.
Gördüm ki; Ahlaktan bahseder, amma edepli olmaya niyetli değil.
Gördüm ki; Dedi-kodudan şikâyetçi, amma vazgeçici değil.
Gördüm ki; Elde-dilde Kur'ân, amma yolunda değil.
Gördüm ki; Muhammed (s.a.v)'e hayran, amma ahlâkında değil.
Gördüm ki; Gurur-kibirle mâlûl, amma farkında değil.
Gördüm ki; Hâli davranışı hoş gibi görünür, amma Muhammedi değil.
Gördüm ki; Konuşulduğunda dinliyor, amma uygulama yapıyor değil.
Gördüm ki; Ezanı dinliyor, ama fiilen ibadet ediyor değil.
Gördüm ki; Selâmı alıyor-veriyor; ama ne dediğinin farkında değil.
Gördüm ki; Adalet istiyor, ama kendisi adaletli değil.
Gördüm ki; Sünnetin yaşam için mutluluk yolu olduğunu biliyor, ama yaşantısına tatbik ediyor değil.
Gördüm ki; Anne-babaya itaatin farz olduğunu biliyor, ama bilfiil kendisi itaatkâr değil.
Gördüm ki; Namaza çağrıldığını duyuyor, ama ibadet ediyor değil.
Gördüm ki; Çok yemek, çok uyumak, çok konuşmak kalbi öldürür. Bunu biliyor ama bunları uygulamak prensibi değil.
Gördüm ki; Seher vakti uyumak ruh ve beden için sağlıklı değil, ama o saatlerde uyanık olmak umurunda değil.
Gördüm ki; Zaman büyük bir hızla geçiyor, ömrünü de alıp götürüyor, ama kimse bunun farkında değil.
Demek ki, hadiste geçtiği gibi, "insanlar ölürken uyanacaklar."
Anlaşılıyor ki, bunun da farkında değiliz.

Yorumlar