Bünyan Türküleri: Kürdoğlu ile Mehmet Çavuş


 Kürdoğlu ile Mehmet Çavuş
Mehmet Çavuş:
Kaçmayın Kürtler kaçmayın sizi tutarım
Tutarım da sizi tersaneye atarım
Silahlarınızı yad ele satarım
Gelin teslim olun dağların Kürdü
Kürdoğlu:
Kürdoğlu da der ki teslim olamam
Eliminen tersaneye giremem
Gafil durup martinimi veremem
Gıyarım canına geç Mehmet Çavuş
Mehmet Çavuş:
Mehmet Çavuş da der ki yüreğim çatal
Uçan kuş olsan da kıratım tutar
Fişeğim belimde tam yedi katar
Gelin teslim olun dağların Kürdü
Kürdoğlu:
Kürdoğlu da der ki yiğitlik gadim
Dersim dağlarında söylenir adım
Senin gibi çavuşların çoğunu yedim
Gıyarım canına geç Mehmet Çavuş


Mehmet Çavuş:
Çatın arkadaşlar atları çatın
Kurşun bizi tutuyor sipere yatın
Kürdoğlu kaçıyor durmayın atın
Gelin teslim olun dağların Kürdü
Kürdoğlu:
Kürdoğlu der ki ettiğim hata
İşte gördün mü bindirdin ata
Her zaman boşa atardım bu sefer ete
Gıyarım canına geç Mehmet Çavuş
Mehmet Çavuş:
Vuruldum arkadaşlar akıyor akım
Kıratın üstünde çıkıyor canım
Yolumu bekliyor Zahide Hanım
Gader böyleymiş der Mehmet Çavuş
Kürdoğlu:
Aslımı sorarsan Dersim’in Kürdü
Vatanı sorarsan döndüncü ordu
Sana bu yiğitliği Allah mı verdi?
İşte kıydım canına geç Mehmet Çavuş
Kaynak Kişi: Feride Beytür
Derleyen: S.Burhanettin AKBAŞ
Erciyes Dergisi, Erciyes Dergisi, Ekim 1987, 118. Sayı

Yorumlar