Ceviz Oynamaya mı geldin odama

Tam bir seferberlik türküsü... Sözlerini okuyunca hikayeyi çıkarmak hiç de zor değil. Seferberlik yıllarında yaşanan bir dram aslında. Daha oynama çağındaki bir çocuğun yetişkin bir kızla nişanlanması... Neden nişanlanıyor? Çünkü, delikanlıların hepsi de asker ve gidenlerin dönmedikleri bir zaman... 
Çocuk biraz daha büyüyüp ilk gençlik dönemine adım attığı dönemde de "asker bayrağını burca dikip" devlet 13-14 yaşlarındakileri de ihtiyat kuvveti olarak almaya başlar. Türkünün hikayesi bu bekleyişi yansıtarak sona erer. 

Ceviz Oynamaya Mı Geldin 

Kayseri-Bünyan - Adnan Türköz-Nezahat Bayram 

Ceviz Oynamaya Mı Geldin Odama, 
Nişanlın Da Bu Mu Derler Adama, 
Dayanamam Senin Kara Sevdana. 

Aman Aman Olmuyor, 
Eş Eşini Bulmuyor. 
Kara Yağız Genç Oğlan, 
Niye Gönlün Olmuyor. 

Asker Bayrağını Burca Diktiler, 
Küçücük Yarimi Asker Ettiler, 
Ben Doymadan O Yari De Alıp Gittiler 

Aman Aman Olmuyor, 
Eş Eşini Bulmuyor. 
Kara Yağız Genç Oğlan, 
Niye Gönlün Olmuyor. 

Asker Oldu Yarim Gitti Kışlaya, 
Ben Beklerim Yarim Gelsin Sılaya, 
Ben Ölmeden O Yari De Bana Yollaya. 

Aman Aman Olmuyor, 
Eş Eşini Bulmuyor. 
Kara Yağız* Genç Oğlan, 
Niye Gönlün Olmuyor. 

(yağız kelimesi aslında bizim yöremizde genizden çıkan bir n sesi ile birlikte "yanız" olarak söylenir) 

Yorumlar