ADNAN TÜRKÖZ'ÜN KENDİ SESİNDEN KIRAT BOZLAĞI


ADNAN TÜRKÖZ'ÜN KENDİ SESİNDEN 
KIRAT BOZLAĞI
YÖRESİ KAYSERİ

Kırat Bozlağı 1
Kıratım kalk gidelim haraphaneden
Yemini kestireyim eğri kuleden
Herkesin kısmetini verir Yaradan
Çırpını çırpını gidelim atım
Bugün de Antep'e yetelim atım

Kaldır kıratı kaldır perçemi kaldır
Öğle namazımı Maraş'ta kıldır
Bugün gideceğim bir hayli yoldur
Çırpını çırpını gidelim atım
Bugün Adana'da yatalım atım

Uzun olur aman Adana'nın ovası
Cana can katıyor Tekir yaylası
Binboğa burnundan Gülek boğazı
Çırpını çırpını geçelim atım
Bugün Kayseri vatana yetelim atım

Kırat Bozlağı 2

Atım Kalk Gidelim Haraphaneden

Atım kalk gidelim Haraphane'den
Yemin kestireyim Eğrikule'den
Cümlenin kısmetin verir Yaradan

Çırpını çırpını gidelim atım
Yarın nazlı yare yetelim atım

Atım gideceğin yer belli yoldur
Önün Tatar deresinde dizgini kaldır
Sabah namazını yarin göğsüne kıldır

Çırpını çırpını gidelim atım
Yarın nazlı yare yetelim atım

Atım Gemerek'te nalladayım nalını
Üç dilbere dokutayım çulunu
Koca Şahrık'tan doğrultayım yolunu
Bugün İğdeli'ye yetelim atım

Engin olur bizim ilin ovası
Yüksek olur yaylaların havası
Çakmak Gediğinden Keçikulesi

Bugün nazlı yare yetelim atım
Çırpını çırpını gidelim atım

Yorumlar