Akkışlalı Çoban'ın yaktığı ağıt


SÜRÜSÜ KIRILAN ÇOBANIN YAKTIĞI AĞIT
Aşağıdan gelir baharın yazı
Yanar çıra gibi koyun gözü
Eşinden ayrılmış gövele kuzu
Yayamadım yüreğime dert oldu

Arkacına vardım üç güller bitmiş
Sulağına vardım yosunlar tutmuş
Gelin kız gelmiş de sağmadan gitmiş
Katamadım yüreğime dert oldu

Ördek gibi düzülürdün göllere
Çakmak gibi dağılırdın çöllere
Benden selam olsun bizim ellere
Gidemedim yüreğime dert oldu

Otlukta ötüşen viranî kuşlar
Çoban deyneğin almış itini goşlar
Sakar teke ile kınalı koçlar
Katamadım yüreğime dert oldu

Yel  vurdu da yelkenleri eridi
Gürük Kısır  çağın aldı yürüdü
Ah imanım şu sürüde var idi
Yayamadım yüreğime dert oldu



gövele:  göğ ( kahverengiye çalan ) yün rengi
arkaç: geceleyin sürünün yatırıldığı bir tarafı dulda yer
goşlar: salar  koyverir
sakar teke: alnı beyaz lekeli olan teke
gürük: boynuzsuz kısa kulaklı keçi


Kaynak  kişi: Hacı Ali TANRIKULU
Akkışla/ ortaköy
Mesleği: çoban

Derleyen :  İsmail SOLAK

Yorumlar