MEHMET KARAYER


Mehmet KARAYER,
1968 yılında Kayseri’nin Bünyan İlçesine bağlı Akmescit Kasabasında doğmuştur. (nufus cüzdanında doğum tarihi 1970 olarak kayıtlıdır)  Doğduğu kasaba Türkmen’lerin yoğun olarak yaşadığı kasabadır. Kasabasının eski adı Zerezek’tir.
Babası Tefik oğlu Hacı Efendi, annesi Ömer kızı Akkız hanımdır. Mehmet Karayer’ in 4 kız ve 1 erkek kardeşi vardır. 

Mehmet Karayer orta gelirli bir ailenin çocuğudur. İlkokula kendi köyünde ( Akmescit İlkokulu) 1975 yılında başlamıştır. Ortaokulu kendi köyünde (Akmescit Ortaokulu) 1980 yılında başlamıştır. 1982 yılında Devlet Parasız Yatılı Okulu sınavlarını kazanarak ortaokul 3. Sınıfı Malatya Hasan Varol Ortaokulu’nda tamamlamıştır. Malatya Turan Emeksiz Lisesi Pansiyonu’nda 4 yıl kalmıştır. Liseyi Turan Emeksiz Lisesi’nde başlamış, 1986 yılında lisenin adı Malatya Lisesi olarak değiştirilmiştir. 1987 yılında Lise diplomasını alarak tekrar köyüne dönmüştür. Şair Mehmet Karayer  27 yaşında iken Metiye Hanım ile evlendi. Evliliklerinden 3 çocuk meydana gelmiştir. Büyük oğlu Mustafa, Mucur  Metem  Lisesi 4. Sınıfına, Ortanca kızı Filiz, Mucur METEM lisesi 3. Sınıfına, küçük kızı İpek’te Mucur Şeyh Edebali Anadolu Lisesi 2. Sınıfına gitmektedir.


Mehmet Karayer, kalıp-demir-çatı ustalığı gibi değişik işler yaparak geçimini temin etmiştir. 1986-1997 yılları arasında kendi köyü ve çevre köylerde mesleği üzeri bir çok iş yapmıştır. 1997 yılında Polis Okulu sınavlarına girerek kazanmış, 1998 yılında Yozgat İl emniyet Müdürlüğü, Saraykent İlçe Emniyet Amirliği kadrosunda şark görevini tamamlamıştır. 2003 Ağustos ayında Kırşehir İli, Mucur İlçe Emniyet Müdürlüğü’ne tayini çıkmıştır. 2009 yılında Anadolu Üniversitesi Polis Meslek Eğitimi bölümünü bitirmiştir. Şairimizin 1700 e yakın şiiri, bu şiirler içerisinde 500 e yakın şarkı sözü ve 30 a yakın makalesi bulunmaktadır. Şarkı sözlerinden 6 tanesi çeşitli mahalli sanatçılar tarafından beste yapılmıştır. 2011 Aralık ayında ' HİÇ DÜŞÜNDÜN MÜ?' şiir kitabı okuyucusu ile buluşmuştur. Halen Mucur İlçe Emniyet Müdürlüğü’nde polis memuru olarak görev yapmaktadır

GAYSERİM


Kale içinde durdum,
Hunat sana vuruldum,
Senle hep hayal kurdum,
İlim benim Gayserim.

Erciyes’in suyuna,
Bir türlü kanamadım,
Sensiz ben hep ağladım,
Canım benim Gayserim.

Bünyan’ın halısına,
Hacılar kaysısına,
Kapalı çarşısına,
Hayran oldum Gayserim.

Erkilet bağlarında,
Yeşillik var yanında,
Damarımda kanımda,
Akıyon sen Gayserim.

Talas’ta villaların,
Sanayi her bir yanın,
Sensin benim vatanım,
Gonüm benim Gayserim.

O güzel parklarınla,
İşleyen çarklarınla,
Muhteşem katlarınla,
Süpersin sen Gayserim.

Eşin benzerin yoktur,
Meşhur lafların çoktur,
Hastanende doktor,
Deva sunar Gayserim.

Gesi’de konakların,
Yataştır yatakların,
Tamirdedir tankların,
Bir başkasın Gayserim.

Ustandır mimar Sinan,
Güzel çizilmiş plan,
Yolların geniş inan,
Büyüksün sen Gayserim.

Çalışkan esnafınla,
Nörüyon diyen lafınla,
Sağlam çelik kapınla,
Ustasın sen Gayserim.

Sazlıkta yüzer kuşlar,
Dümdüz gelir yokuşlar,
Tramvayla gidişler,
Hızlı olur Gayserim.

Çemenin pastırmanla,
Madenler gelir manla,
Seviyom seni anla,
Aşkımsın sen Gayserim.

Hanların, hamamların,
Tarih kokar her yanın,
Antika kilim halın,
Güzelsin sen Gayserim.

Fuzuli, kale önü,
Yoğun burç, düven önü,
Çeker berberin fönü,
Ustamsın sen Gayserim.

Cumhuriyet meydanınla,
Karatay’da hanınla,
Erciyes sol yanında,
Görkemlisin Gayserim.

Sıra, sıra villalar,
Satılıyor arsalar,
Marifetli ustalar,
Diyarısın Gayserim.

Pazarlık yapar esnafın,
Tertemiz her tarafın,
Eksik tartmaz sarrafın,
Dürüstsün sen Gayserim.

Durmadan göç alıyon,
Baraja bot salıyon,
Sen işini biliyon,
Büyüyon sen Gayserim.

Türbeler yatırların,
Keskindir satırların,
Hep seni hatırlarım,
Düşümsün sen Gayserim.

Cumhurun şehrisin,
Tarihinle eskisin,
Gururumuzsun bizim,
Her şeyimsin Gayserim.

Sarıoğlan, Sarız’ınla,
Oğlakla ve kuzunla,
Durmayan bu hızınla,
Yol alırsın Gayserim.

Hizmet etmek amacın,
Ali dağı yamacın,
Misafirler baş tacın,
İkramın bol Gayserim.

Âşıklar sazın çalar,
Buz gibi akarsular,
Gozüme yaşlar dolar,
Özlerim ben Gayserim.

Mantına doyum olmaz,
Esnafların hep kurnaz,
Gelemedim ben bu yaz,
Üzgünüm ben Gayserim.

Yahyalı’da şelalen,
Olmuşum ona hayran,
Mandıranda bol ayran,
Doyamadım Gayserim.

Yeşilhisar karpuzun,
Uzun yaylada kuzun,
Caddelerin çok uzun,
Ölçemiyom Gayserim.

Pınarbaşı’nda alabalıklar,
Doğruyu söyler tanıklar,
Yemyeşil duruyor parklar,
Şirinsin sen Gayserim.

Tomarza-Develi-Özvatan,
Gurur duyuyor senle atan,
Ürettiğini ucuza satan,
İnsaflısın sen Gayserim.

Çalışkan ÖZHASEKİ´NLE,
Tertemizsin şehrinle,
İnci-Devran-Kentinle,
Gezersin sen Gayserim.

Sokaklar pırıl, pırıl,
Şelalen şırıl, şırıl,
Çalışırsın harıl, harıl,
Boş durmazsın Gayserim.

Hizmette eder yarış,
Halkın tutar hep alkış,
Toprağını karış, karış,
Ekersin sen Gayserim.

Doğu-Batı garajın,
Tez geçiyor virajın,
Pastırma, çemen acın,
Doyurun sen Gayserim.

Kadir Has, Sabancınla,
Bina yapan harcınla,
Azimlisin sabrınla,
Derde devasın Gayserim.

Türkiye’nin Paris’isin,
Haksızlığa çıkar sesin,
Sözün senettir kesin,
Doğrusun sen Gayserim.

Nice büyükler yetiştirdin,
Cephede şehitler verdin,
Senin derdin, benim derdim,
Hayranımsın sen Gayserim.

Toki-Mimsin-Belsinle,
Hiç bitmeyen azminle,
Bağlıyım sana kalbimle,
Canımsın sen Gayserim.

Gamberin altı köyüm,
Aslen Akmescitliyim,
Karayer’dir soy ismim,
Şehrim benim Gayserim.

Sana bu övgüler yetmez,
İstesem bu şiir bitmez,
Karayer’im vazgeçmez,
Doğduğum il GAYSERİM.

27.09.2011

Yorumlar