Ali Osman Kaşıkçı / Ayhan Mutlu'nun kaleminden...

ALİ OSMAN KAŞIKÇI
Ali Osman abi bize her yönüyle örnekti. Bünyan’da kaliteli eğitimin yerleşmesinde üstün gayretleri oldu. Bünyan Lisesinde çalıştığımız dönemde biz başarılı oldu isek; eğitim öğretim alanında birbirleriyle yarış halindeki ilkokul müdürlerimize borçluyuz. Bu müdürlerden biri de Ali Osman abiydi. İlkokuldan harika yetişmiş olarak bize gelen öğrenciler birazda bizim çabamızla iyi yerlere geldiler. Hasta halinde bile eğitimin içinde idi. Bana her rastladığında beni matematik yönünden yaşıma başıma bakmaz gayrete getirmeye çalışırdı. “Bir kişi öğretmense ölene kadar sınıfta olmasa bile toplumda öğretmenlik görevini yapmalıdır” derdi. Bünyan aşığı idi. Yazın Kayseri’de durduğum için bana kızardı. Ali Osman abi hakkını helal et.
Peygamber efendimiz “günahsız ağzın yaptığı dua kabul olur”. Günahsız ağız nasıl oluyor diye sorulduğunda “bir arkadaşın, bir dostun arkasından yapılan dua günahsız ağız sayılır” buyurmuştur. Ailesinin ve Bünyanlıların başı sağ olsun. Allah mekânını cennet etsin.
Televizyonun ilk çıktığı zamanlarda; kahvehaneye televizyon bağlanmış. Ama karlamalı bir görüntü var. Heyecanlı bir maç başlamak üzeredir. Kimse cesaret edip de o pahalı alete yaklaşamıyor. Ali Osman abi gelmiş düğmeyi çevirince görüntü ayna gibi olmuş. Tüm kahvedekiler Ali Osman ağabeyi alkışlamış.
Lütfü Atatürk ilkokulunda 8–10 bayan öğretmenin yanında tek erkek öğretmen. Çay demleme, bardakları hazırlama, öğretmen odasını derleyip toplama işi (bayanlar birbirlerinden bekleye dursun) Lütfü’nün üzerine kalırmış. Bir gün okul müdürü Ali Osman ağabey öğretmenler odası ziyaretinde durumu görmüş. “Bundan böyle Lütfü’nün elini sıcak sudan, soğuk suya değdiren beni karşısında bulur.” Diye bayanları uyarmış.
Ayhan MUTLU

Yorumlar