19. Yüzyılda yaşamış Gergemeli Seyidoğlu Hafız Derviş Efendi'nin Şiirleri-2


19. Yüzyılda yaşamış Gergemeli Seyidoğlu Hafız Derviş Efendi'nin Şiirleri

Denizer yükletti göçün
Cihan ağlar için için
Top sakallı koç yiğitler
Kana boyar kara saçın

Eylül ayı on beşinden
Ayırdılar beni eşimden
Gönül geçmez sızılanır
Vatan toprağın daşından

Bizim eve varan olur
Belki beni soran olur
Yurdum yuvam viran olur
Düşman gül sokunur gayri

Yetti ömrüm kırka erdim
Viran oldu benim yurdum
Nice kimselere sordum
Benim aslım buralı mı?

Kayıkçılar çalar kürek
Yüreğimi yaktın felek
Bu mihnete dayan yürek
Nice cefalara dayandın

Bilmez oldum solum sağım
Bozuldu bostanım bağım
Yürekte eridi yağım
Gurbet elde baş yastıkta

Gönül olur mu ürüşan
Başımdan hâlim perişan
Taş dikin kabrime nişan
Desinler kabri gül garibin

Adana'ya çöker duman
Ölürüm gayri aman
Su veren yok .... inan
Gönül göz göze...

Güz gelir kızıl gazel dökülür
Of desem belim bükülür
İller yukarıya çekilir
Benim aslım buralı mı?

Her kitapta yazılarım
Kaldı körpe kuzularım
Kimse bilmez yüreğimi
Yanar tüter sızılanım

Kaynak: S.Burhanettin AKBAŞ

Yorumlar