Kayseri'nin Evliya Çelebisi Seyit Burhanettin AKBAŞ, MHP'den milletvekili aday adayı oldu




SEYİT BURHANETTİN AKBAŞ
(Özgeçmiş)
1965 yılında Kayseri’nin Bünyan İlçesinde dünyaya geldim. Bünyan ve Melikgazi ilçemizin köklü ailelerinden Veziroğlu (Tomarza Üçkonak, Bünyan Kösehacılı, İğdecik, Taçın, Yünören, Kahveci köylerinde meskun), Sadi Bey / İmamoğlu (Bünyan Camikebir’in mütevellisi), Hasanağaoğlu (Bünyan merkez), Tahir Beyler (Büyük Bürüngüz / Melikgazi) ve Tataroğlu (Ağcalı / Bünyan) ailelerine mensubum.
Sırasıyla Bünyan Namık Kemal İlkokulu, Bünyan Ortaokulu, Bünyan Lisesi, Fırat Üniversitesi “Türk Dili ve Edebiyatı” (lisans), Erciyes Üniversitesi “Türk Halk Edebiyatı” (yüksek lisans) okullarında eğitim hayatımı tamamladım.
1987 yılından beri öğretmenlik hayatının içindeyim. Sırasıyla Karaağaç İlköğretim Okulu, Bünyan Ticaret Lisesi, Kayseri Sümer Lisesi, Kayseri 75. Yıl Cumhuriyet Anadolu Lisesi, Ahmet Erdem Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Bünyan Şehit Piyade Teğmen Bekir Öztürk Çok Programlı Anadolu Lisesi ve Bünyan Fen Lisesinde görev yaptım.
25 yıl boyunca çeşitli televizyonlarda (Erciyes TV, Ehaber TV, TV1, 38 Kent TV ve OSB TV) çeşitli kültürel programlar yaptım, belgeseller hazırladım, belgesellere danışmanlık yaptım. Hazırladığım “Bindallı” isimli program 10 yıl boyunca yayınlandı ve kendi alanında bir rekora imza attı. Kayseri bölgesini adım adım dolaştım. 2011 yılında Avrasya Yazarlar Birliği tarafından “Kayseri’nin Evliya Çelebisi” seçildim.
Bugüne kadar 16 kitaba imza attım. Kitaplarımdan bazıları şöyledir:
·            Kayseri’de Yörükler Türkmenler “Boy araştırmaları”
·            Kayseri’de Türk Boyları “Boy araştırmaları”
·            Evliya Çelebi’nin İzinde Kayseri “Gezi/ Seyahat”
·            Gesi Bağları Türküsü “Türk Halk Edebiyatı”
·            Hamidiye Köyüm Olsa “Hatırat”
·            Hey Andon “Roman”
·            Başarı Sevmekle Başlar “Biyografi”
·            Bünyan Yöresi Halk Edebiyatı, Folklor ve Etnografyası “Türk Halk Edebiyatı”
Kayseri’de çeşitli gazete ve dergilerde  muhtelif konularda yazılar yazdım. Bu gazete ve dergiler arasında şunlar sayılabilir:
·            Kayseri Akın Günlük gazetesi
·            Ehaber gazetesi
·            Erciyes dergisi
·            Çıngı dergisi
·            Berceste dergisi
·            Bünyan Kültürü dergisi
·            Türk’çe dergisi
·            Kayseri Olay gazetesi
·            Bünyan’ın Sesi gazetesi
Sadece devlet memuru olarak görev yapmadım. Özel sektörde ve yayın hayatında da yer aldım.
  Türkeli Eğitim A.Ş. (Genel Müdür)
  Türkeli Dershanesi Müdür Yardımcısı
  Kayseri Dershanesi Müdürü / Ortağı
  Türkeli Dergisi yazı işleri müdürü
  Bünyan Kültürü dergisi genel yayın yönetmeni
  Okul dergisi yazı işleri müdürü
  Bünyan Şeh.Py.T.Bekir Öztürk ÇPL Okul Müdürü
Üyesi olduğum dernekler ve meslek birlikleri arasında şunlar sayılabilir:
  Türkiye Yazarlar Birliği
  Yörük Türkmen Vakfı Kayseri Şubesi “Basın Sözcüsü”
  Dadaloğlu Derneği
  Eğitimciler Birliği Sendikası
  Bünyan Yüksek Okul Yaptırma Derneği
  Bünyan Kültür ve Turizm Derneği

Fotoğrafa merakım vardır. Çeşitli zamanlarda açtığım fotoğraf sergileri olmuştur. Bunlar arasında:
1.    Wowturkey Fotoğrafçıları Kayseri Fotoğrafları Sergisi, Mayıs 2007, İpeksaray/ Kayseri
2. Kayseri Siyah Beyaz Fotoğraflar Sergisi, Haziran 2009, İpeksaray / Kayseri
3. Kayseri’de Giyim Kuşam Siyah Beyaz Fotoğraf Sergisi Ağustos 2011 Acıbadem / Kayseri
4. Ah O Eski Günler Kayseri Nostaljisi Siyah Beyaz Fotoğraf Sergisi, Temmuz 2012, İpeksaray / Kayseri
5. Osmanlıda Ticari Belgeler ve Yazışma Örnekleri Sergisi, Mayıs 2012, Kayseripark / Kayseri
6. Ahmet Erdem Ticaret Meslek Lisesi Fotoğrafçılık Kulübü Sergisi, Haziran 2012, İpeksaray / Kayseri, sayılabilir.

Bugüne kadar 63 ödül ve plaket aldım. Bu ödüllerden bazıları şunlardır:

  Kayseri Kültür ve Turizm Derneği Kayseri Kültürüne Hizmet Plaketi-1999
  Dadaloğlu Birliği Teşekkür Plaketi- 1999
  Geçit Yayınları Kayseri Kültürüne Hizmet Plaketi-2000
  Kayseri Valiliği İl Turizm Müdürlüğü Kayseri Turizmine katkı için Teşekkür Belgesi- 15.04.2002
  Bütün Yönleriyle Develi Bilgi Şöleni Plaketi-2002
  Eğitimciler Birliği Sendikası Anı Yarışması Kayseri İl Birinciliği, Aralık, 2007 
  Avrasya Yazarlar Birliği tarafından Kayseri’nin Evliya Çelebisi seçildi, 2011
  Milli Eğitim Bakanlığı Teşekkürle Ödüllendirme, 10.02.2009
  Uluslararası Dulkadir Beyliği Sempozyumu katılım ve teşekkür belgesi, Kahramanmaraş, 1 Mayıs 2011
  Melikgazi Belediyesi Avrupa Birliğine Girme Sürecinde Türkiye’de Eğitim Konulu Makale Yarışması 3.lük Ödülü Plaketi 2003
   24 Kasım 2012 MEB tarafından 2012 yılı Kayseri'de Yılın Farklılık Yaratan Öğretmeni seçildi. 
  Yörük Türkmen Vakfı Kayseri Şubesi, 24 Kasım 2012'de Yılın Öğretmeni plaketi verdi.
   Kayseri Ticaret Odası, 2010 Avrupa Bilgi Yarışmasına katkılarından dolayı teşekkür belgesi, 2010

EŞİM VE AİLEM
  Kimyager Neşe Demirhan Akbaş ile evliyim. (MHP Melikgazi Belediye Meclisi Üyesi)
  İki kızım var.
  Hazal Bengühan Akbaş (peyzaj mimarı)
  Begümay Akbaş (arkeolog)

Yorumlar