KTO’dan Avrupa’ya dijital çıkarma

KTO’dan Avrupa’ya dijital çıkarma 

(RHA)- Kayseri Ticaret Odası (KTO) koordinasyonunda yürütülen ve Avrupa iş dünyasının çatı kuruluşu Eurochambres tarafından desteklenen “DigiConnect – Odalar Arası Dijital Bağlantı ve İş Birliği Projesi” kapsamında düzenlenen ticaret heyeti programı, Çekya’nın başkenti Prag’da geniş katılımlı bir organizasyonla başarıyla gerçekleştirildi.

KTO Başkanı Ömer Gülsoy başkanlığındaki Kayseri heyetinde; AK Parti Genel Başkan Vekili Yardımcısı İzzet Buzkan, TBMM Türkiye–Çekya Parlamentolar Arası Dostluk Grubu Başkanı ve Kayseri Milletvekili Murat Cahid Cıngı, Kayseri Sanayi Odası Başkanı Mehmet Büyüksimitci, İncesu Organize Sanayi Bölgesi Başkanı İrfan Püsküllü, Mimarsinan Organize Sanayi Bölgesi Başkanı Mehmet Arar, MÜSİAD Kayseri Şube Başkan Yardımcısı Mustafa Ulusoy, ASKON Kayseri Şube Başkanı İlker Barlı, İNOVDER Başkanı Ahmet Esad Talo, oda yönetim kurulu üyeleri ile çok sayıda sanayici ve iş insanı yer aldı. Program kapsamında açılış toplantıları, Türkiye–Çekya–Belçika İş Delegasyonu oturumları, ikili iş görüşmeleri (B2B), networking etkinlikleri, teknik inceleme ziyaretleri ve üst düzey kurumsal temaslar gerçekleştirildi. Kayseri heyetini Prag Havalimanı’nda karşılayan Türkiye Cumhuriyeti Prag Büyükelçisi Prof. Dr. Metin Feyzioğlu, program boyunca heyete eşlik etti. Büyükelçilik makamında gerçekleştirilen resmi ziyaretin ardından Büyükelçi Feyzioğlu’nun ev sahipliğinde Kayseri heyeti onuruna geniş katılımlı bir resepsiyon düzenlendi.
Çekya Dışişleri Bakan Yardımcısı Marie Chatardová’nın da katıldığı resepsiyonda konuşan KTO Başkanı Ömer Gülsoy; “Bizleri Prag’da Türkiye Cumhuriyeti’nin çatısı altında ağırlayarak gücümüze güç kattınız. Kayseri heyeti olarak Prag’a sadece bir ziyaret için değil; dostlukları güçlendirmeye, yeni kapılar açmaya ve Türkiye ile Çekya arasındaki ekonomik ilişkilere somut katkılar sunmaya geldik.” dedi.
Prag Büyükelçisi Prof. Dr. Metin Feyzioğlu ise; “Kayseri’nin bir evladı olarak Kayseri Ticaret Odamızın Çek Ticaret Odası ile birlikte bu önemli projede yer almasından büyük gurur duyuyorum” ifadelerini kullandı.
Kayseri heyetinin Prag programının sorunsuz şekilde hayata geçirilmesinde diplomatik temaslar ve bürokratik süreçlerin etkin yönetimi önemli rol oynadı.
KTO Başkanı Ömer Gülsoy, Çek makamları nezdindeki girişimleri dolayısıyla TBMM Türkiye–Çekya Parlamentolar Arası Dostluk Grubu Başkanı, Avrupa Konseyi Parlementer Meclisi Üyesi ve Kayseri Milletvekili Murat Cahid Cıngı’ya teşekkür etti. 
Resepsiyonda konuşan Milletvekili Murat Cahid Cıngı, Kayseri ile Çekya arasındaki ekonomik, ticari ve yatırım ilişkilerinin geliştirilmesinin önemine dikkat çekerek; “Ülkeler arasındaki ticari ilişkiler yalnızca ekonomik değil; aynı zamanda kültürel ve sosyal bağları da güçlendirmektedir. Tarih boyunca üretim ve girişimcilik kültürüyle öne çıkan Kayseri’nin, DigiConnect Projesi sayesinde dijitalleşme, inovasyon ve karşılıklı yatırım fırsatlarıyla Çek Cumhuriyeti ile ilişkilerini daha da geliştireceğine inanıyoruz.” dedi.
BAŞKAN GÜLSOY: “KAYSERİ’NİN SÖZÜ SAĞLAM, TİCARETİ GÜVENE DAYALIDIR”
Prag’daki Çekya Ticaret ve Sanayi Odası ev sahipliğinde yapılan resmi açılış töreninde Eurochambres Başkanı Vladimír Dlouhý, Çekya Ticaret ve Sanayi Odası Başkan Yardımcısı Radek Jakubský, ve Flaman-Brabant Ticaret ve Sanayi Odası temsilcilerine hitap eden Başkan Ömer Gülsoy, Kayseri’nin köklü ticaret kültürüne vurgu yaptı.
DigiConnect’i yalnızca dijital bir platform olarak görmediklerini belirten Gülsoy; “Kayseri, Kültepe Kaniş-Karum’dan bu yana 6 bin yıllık tarihi, 4 bin 500 yıllık ticaret geçmişi ve Ahilik geleneğiyle uluslararası iş birliklerine en hazır şehirlerden biridir. Bugün modern üretim gücümüzü dijitalleşmeyle taçlandırıyoruz. DigiConnect Projesi; Türkiye, Çekya ve Belçika arasında KOBİ’lerimiz eliyle kurulan kalıcı bir kazan-kazan köprüsüdür. Bizim anlayışımız kısa vadeli çıkarlar değil; karşılıklı güvene dayalı, adil ve sürdürülebilir iş birlikleridir. Çek dostlarımızı yatırım ve üretim ortaklıkları kurmak üzere Kayseri’de ağırlamaktan memnuniyet duyacağız” ifadelerini kullandı.
(RHA)

Yorumlar